Tab Article
Wszyscy mamy kłopot z kultura masowa. Twórcy, poniewaz ja tworza, konsumenci, poniewaz ja konsumuja, ci, którzy nie maja z nia nic wspólnego... choć takich juz właściwie nie ma. Jednak w 1964 roku, gdy ukazali się we Włoszech Apokaliptycy i dostosowani, mogło się wydawać, ze splendid isolation lub wieza z kości słoniowej pozwola przetrwać najazd nowych barbarzyńców. Umberto Eco był zdecydowanym przeciwnikiem takiego nastawienia. Dlatego tez trzydziestodwuletni wówczas autor Dzieła otwartego wytyczył nowe ściezki badań nad kultura masowa, zajmujac się m.in. kiczem, językiem komiksu, typami postaci (mit Supermana), gatunkami scence fiction i horrorem, piosenka rozrywkowa i telewizja. Wiele z jego hipotez i przewidywań pozostało aktualnych do dziś. Kultura masowa w tym czasie zmieniła się diametralnie, czyzby zatem tak mało zmienili się jej odbiorcy? Na to i wiele innych pytań warto poszukać odpowiedzi w tej ksiazce.