Tab Article
Wspomnienia o malarce polskiego pochodzenia, której prace sa ozdoba kolekcji Jacka Nicholsona, Barbry Streisand i Madonny.
"Kobiety malowane przez Łempicka, z ich erotyzmem z nierdzewnej stali, wysportowane, nieustraszone, silne jak samochody i samoloty, których dosiadaja, zawsze były dla mnie symbolem modernizmu idealnego" - pisze znany amerykański krytyk sztuki.
Kim była owa kontrowersyjna polska artystka, której prace - ozdoba kolekcji Jacka Nicholsana, Barbary Streisand i Madonny - maja taka siłę wyrazu, a w ostatnich latach osiagaja tak niebotyczne ceny?
Laura Claridge w pierwszej biografii tej wielkiej piękności, symbolu epoki jazzu, barwnie odtwarza nawet mało znane epizody z jej zycia, odsłania fabrykowane przez nia mistyfikacje. Pisze o jej ucieczce przed szalejacym w Rosji bolszewickim terrorem, zyciu pośród paryskiej bohemy, pragnieniu stania się Nowa Kobieta, gnębiacych ja depresjach, licznych romansach, a przede wszystkim o tym, dlaczego jej olśniewajaca twórczość w pełni doceniono dopiero w naszych czasach.