Tab Article
Co maja wspólnego zrzędliwy starzec z drewniana noga (który jest tylko zwykłym katem), niezbyt potęznej budowy chłopak (który do wszelkich przygód ma dość ambiwalentny stosunek) oraz pewna pyskata dziewczyna (która posiada, co prawda, znamię w kształcie śniezynki, ale absolutnie nie jest ścigana przez wszystkich, zeby ja spalić na stosie i utopić, boginka zimy Marzanna)? Otóz ta trójka nie ma ze soba absolutnie nic wspólnego. Kto jednak słyszał o tym, by Rodzanice tak przędły nić zycia, aby komukolwiek cokolwiek ułatwić? Zamir, Strzebor i Mora musza zjednoczyć siły we wspólnej sprawie, choć tak naprawdę nie znaja nawet celu swojej wędrówki, a za wskazówkę maja jedynie niezbyt zrozumiała przepowiednię wołchwa.Ze światyni w grodzisku wykradziona zostaje tarcza powierzona mieszkańcom przez Jarowita, znanego ze sporego (i dość krwawego) temperamentu boga wojny i wiosny. A zbliza się wiosenna równonoc, zostało więc dosłownie kilka dni na odzyskanie zguby i zazegnanie niebezpieczeństwa. Jakby tego było mało, odnalezione zostaje ciało kobiety. Najwyraźniej została zamordowana. Rozpoczyna się poszukiwanie zwiazku jej śmierci z nagłym wyjazdem i dziwna obietnica, której złozenie wymogła na męzu. W lesie znajduje się odmieniec - chromy chłopiec. Czy to on zmieni losy grodziska? A moze nawet całego Królestwa? Jeszcze tego nie wiesz, ale to ty zdecydujesz, oczywiście na tyle, na ile bohaterowie ci pozwola! Tylko uwazaj, bo w bezkresnym lesie czai się Leszy. No i jeszcze banda stolemów, ale kto by się przejmował olbrzymami cztery razy większymi od człowieka. Tak czy inaczej, wiadomo jedno - topór wszystko zakończy.