Tab Article
"Źródło dramatu załobnego w Niemczech" to jedno z najsłynniejszych dzieł dwudziestowiecznej humanistyki. Jego autor uwazany jest dziś za najwybitniejszego krytyka literackiego niemieckiego obszaru językowego w okresie międzywojennym. Zalicza się go do grona najbardziej oryginalnych teoretyków kultury i filozofów tamtych czasów. Choć w załozeniu ksiazka miała być poświęcona jedynie pewnemu specyficznemu i stosunkowo mało istotnemu zjawisku w dziejach niemieckiego teatru - a mianowicie dramatowi barokowemu - śmiało przekracza granice dyscyplin. Porusza kwestie z zakresu estetyki teatru, filozofii języka, filozofii polityki, filozofii dziejów czy teologii.
Ksiazka "Źródło dramatu załobnego w Niemczech" wywarła i nadal wywiera przemozny wpływ na rozmaite dziedziny (takie jak filozofia, teologia, teoria kultury, teoria literatury, teoria nowych mediów) i nurty myśli współczesnej (Szkoła Frankfurcka, dekonstrukcja, myśl postsekularna), stanowiac niemal niewyczerpane źródło twórczych koncepcji. Bez znajomości tego dzieła bardzo trudno poruszać się po współczesnej humanistyce.